joi, 1 august 2019

Recenzie literară: Un erou al timpului nostru de Mikhail Lermontov (1840)

Clasicii ruși au un loc aparte în inima mea. În vara în care am dat bacul și urma să dau admiterea, clasicii ruși au fost cei care mi-au ținut companie: Dostoievski și Gogol au fost cei mai buni prieteni ai mei. Îi citeam la umbra perilor pe care i-a plantat bunicul meu, mulți ani în urmă, bucurându-mă de cântecul greierilor și a vrăbiilor.
Vara aceasta, șase ani mai târziu, pare să semene cu cea din 2013: sunt la începutul unei etape noi în viața mea, mă bucur de o vacanță lungă, de care nu știu dacă voi mai avea parte în viitor, savurând clasici ruși.
Un erou al timpului nostru de Mikhail Lermontov este un volum care face parte din programa școlară în Rusia. Nu știu cum îl văd elevii de acolo, probabil cu aceeași ură pentru caracterizarea personajului sau fișa de analiză a temelor de care am dat dovadă (mulți dintre noi) la Ion sau Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război.
Cu toate acestea, lăsând la o parte elevii ruși, cartea aceasta este pur și simplu minunată: atmosfera, natura înconjurătoare, povestea și nu în ultimul rând, frământările interioare ale protagonistului m-au făcut să-mi amintesc despre cât de mult apreciez clasicii ruși și de ce.
Dacă v-am făcut curioasă, vă las mai jos recenzia :) Voi ce mai citiți vara aceasta?
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu