marți, 22 mai 2018

Drumul spre minimalism - Săptămânile 32-38

Hello!
Nu știu de când nu am mai scris legat de proiectul meu, Drumul spre minimalism. De fapt, ultimul update a fost acum 6 săptămâni, deci a trecut ceva timp.
Sunt o persoană căreia atunci când îi vine o idee, se aprinde și e gata pe loc să lase totul și să pună în aplicare ideea respectivă. Avânt am din plin, dar acesta începe să se risipească pe parcurs. Ceea ce s-a întâmplat și cu acest proiect.
Am senzația că la început am făcut totul ce trebuia - am sortat hainele, obiectele din casă, lucrurile mele în general. Apoi, procesul a stagnat, ca în momentul de față să fie oprit. Nu în totalitate, pentru că zilnic mai găsesc câte ceva ce este în plus, câte ceva ce nu-mi trebuie. Dar la scară largă, nu am mai făcut nimic.
Nu știu dacă am menționat undeva, dar pentru mine, minimalismul este un concept individual. Nu mă văd renunțând la 90% din garderoba mea sau cosmetice sau alte obiecte. Nu mă văd locuind într-o cameră unde există doar un pat și un șifonier, deși ideea de a avea pereți albi și mobila albă mă încântă. Pentru mine, minimalismul înseamnă să am exact atâtea obiecte/lucruri de câte am nevoie.
În momentul de față, că tot am trecut la sezonul cald, garderoba mea nu mă mulțumește. Cu hainele de iarnă a fost foarte simplu - îmi plac toate, se asortează toate între ele. Cu hainele de vară e altă poveste - am încercat să triez lucrurile pe care nu le mai vreau, dar am rămas cu multe umerașe ocupate. Pentru că port ceea ce am lăsat, dar nu știu exact de unde vine discomfortul legat de șifonierul meu. Mi-am zis că las sortarea drastică pentru sfârșitul verii, ca să văd ce exact nu a fost purtat și de ce.
La capitolul încălțăminte, stau ceva mai bine. Voi dona o pereche de balerini care-mi plac foarte mult, dar care mă bat îngrozitor. Am încercat să-i port 3 ani la rând, m-au bătut de fiecare dată, așa că nu are sens să-i păstrez. Am aruncat o pereche de sandale ce aveau fermoarul din spate rupt și care mă frustrau de fiecare dată când trebuia să mă încalț sau descalț. Le-am purtat doi ani și consider că și-au îndeplinit menirea. Pentru sezonul cald, am destul de multă încălțăminte, parcă aș mai renunța la o pereche-două, dar problema este că nu am o pereche de sandale care să îmi placă atât de mult încât să renunț la a mai purta altceva. Așa că le iau prin rotație și văd la sfârșitul verii dacă renunț la ceva.
La capitolul cosmetice, lucrurile merg lent, dar în direcția potrivită. Încerc să consum produsele care sunt mai vechi, care nu îmi plac în mod special și care sunt testate pe animale - vreau să trec, pe cât de mult posibil, la a folosi produse cosmetice și de îngrijire netestate pe animale, Cruelty Free. Tot ce am cumpărat în ultima perioadă este CF, majoritatea produselor fiind achiziționate din dm - Ebelin, Balea și Alverde sunt mărci CF, la prețuri bunicele și cu o gamă largă de produse de tot felul. Machiajele le am de pe Pink Panda sau de la firme ce pot fi găsite și în magazinele fizice. Dacă vă interesează subiectul, lăsați-mi un comentariu aici și scriu o postare separată. Adevărul este că atunci când cauți, găsești tot ce-ți trebuie.
Ultima perioadă mi s-a pus pata pe a urmări diferiți youtuberi care fac declutter, care fac curat în casă sau organizează obiectele/lucrurile pe care le au. Este ceva fascinant în a urmări pe cineva cum își face curat în haine sau în cămara din bucătărie, cel puțin pentru mine. M-am și inspirat de câteva ori și am aplicat unele lucruri în „gospodăria” mea. La fel, dacă vă interesează subiectul, pot vorbi mai mult despre într-o postare separată.
Cam asta se întâmplă în viața mea acum. De săptămâna aceasta îmi începe sesiunea - de fapt, colocviile, sesiunea e abia din iunie, dar ideea e că voi avea mai mult timp pentru mine și pentru blog. Poate și pentru Drumul spre minimalism, cine știe. Voi ce planuri aveți?

2 comentarii:

  1. DA! Eu vreau. Ma intereseaza atat recomandari de produse "cruelty free" cat si exemple de youtube-eri care fac declutter, nu am urmarit niciodata, dar as fi curioasa de sugestii din partea ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Urmează să scriu un articol cu recomandări de youtuberi prin iulie, la capitolul produse CF vreau să mă mai documentez :)

      Ștergere