duminică, 26 mai 2019

100 de cărți pe care trebuie să le ai în bibliotecă Challenge

Ideea acestui articol, sau mai bine zis, a provocării pe care vreau să o fac mi-a venit uitându-mă la un booktuber. De fapt, prezenta o carte dintr-o altă colecție, dar mi-am amintit acea senzație pe care o aveam de fiecare dată când mergeam la biblioteca din liceu și împrumutam un clasic: coperți cartonate, scris mic, povești dintr-o perioadă pe care eu nu am prins-o. Și mi s-a făcut brusc dor de literatura de altă dată.
Dacă mă urmăriți pe Goodreads, cu siguranță ați observat că sunt într-un reading slump; nu am chef de nimic, toate cărțile începute nu mă atrag, dar nici nu vreau să încep un volum nou. E o perioadă de liniște în care nu vreau să citesc nimic; mai încerc să dau gata câte un capitol din Ceva în apă, dar e o carte atât de plictisitoare și totuși, nu îmi vine încă să o abandonez. Vom vedea cum stau lucrurile la sfârșitul lunii, iar la începutul lui iunie voi posta un nou bilanț literar, unde vă voi spune care au fost reușitele și nereușitele mele în materie de literatură.


Până atunci, am luat colecția Adevărul - 100 de cărți pe care trebuie să le ai în bibliotecă - și m-am apucat să văd ce cărți din această listă mi-au plăcut, care romane nu am apucat să le citesc și ce volume m-au dezamăgit sau plictisit.
O parte dintre aceste cărți au fost citite în liceu, o parte - de curând, iar o parte sunt pe lista mea de to-read de ani buni; mai sunt și acele cărți despre care nu am auzit niciodată, așa că sunt curioasă dacă îmi vor fi pe plac sau nu.
Acest Challenge se desfășoară pe o perioadă nedeterminată; nu mi-am propus să dau gata nu știu câte cărți într-un an, îmi doresc să revin la ritmul meu de citit și să mă bucur de fiecare frază, de fiecare pagină și de fiecare poveste. Mi-am notat titlurile cărților în carnețelul pe care l-ați mai văzut la mine, în proiectul meu Drumul spre minimalism:


Îl găsiți la Jumbo la un preț prietenos, iar designul acstui carnețel este pur și simplu perfect. Dar să lăsm partea estetică și să vă arăt lista și să vă spun câte ceva legat de fiecare carte citită în parte:

1. Notre-Dame de Paris – Victor Hugo - 5/5;
2, 3. Marile speranțe 2 volume – Charles Dickens - 5/5. Am vorbit despre acest roman pe canalul meu de Booktube;
4. Un yankeu la curtea regelui Arthur – Mark Twain - 2/5;
5. Ion – Liviu Rebreanu - 3/5;

6. Cărțile junglei – Rudyard Kipling - 4/5;
7. Ultimul mohican – James Fenimore Cooper -

8, 9. Anna Karenina 2 volume – Lev Tolstoi - 4/5; 
10. Ivanhoe – Walter Scott - 
11. Chemarea străbunilor – Jack London - 4/5;
12, 13. Papillon 2 volume – Henri Charriere -
14. Coliba unchiului Tom – Harriet Beecher Stowe - 3/5;
15. Gestapo – Sven Hassel -
16. Dracula – Bram Stoker  - 3/5;
17. Doamna Bovary – Gustave Flaubert - 2/5;
18, 19, 20. Shogun 3 volume – James Clavell -
21. La răscruce de vânturi – Emily Bronte - 4/5;
22, 23. Uragan asupra Europei 2 volume – Vintilă Corbul, Eugen Burada -




24. Enigma Otiliei – George Călinescu - 2/5;
25. Somnul de veci. Doamna din lac – Raymond Chandler  - 4/5;
26. Mara – Ioan Slavici - 2/5;

27, 28. Idiotul 2 volume – Fiodor Dostoievski - 4/5;
29. Mândrie și prejudecată – Jane Austen -
30. Accidentul. Orașul cu salcâmi – Mihail Sebastian - 5/5;
31. Aventurile lui Sherlock Holmes. Memoriile lui Sherlock Holmes – Sir Arthur Conan Doyle  - 2/5 pentru
Aventurile lui Sherlock Holmes;
32, 33, 34. Winnetou 3 volume – Karl May  - 2/5;
35. Pisica. Casa de pe canal – Georges Simenon -
36. Călătoriile lui Gulliver – Jonathan Swift  - 4/5;
37, 38. Decameronul 2 volume – Boccaccio  -
39. Cianură pentru un surâs. Bună seara, Melania – Rodica Ojog Brașoveanu  - 3/5 pentru
Cianură pentru un surâs;
40. O călătorie spre centrul Pământului – Jules Verne - 4/5;
41. Romeo și Julieta. Hamlet – W. Shakespeare - 4/5 și 3/5;
42. Trei într-o barcă. Trei pe două biciclete – Jerome K. Jerome - 5/5;




43, 44.  Vraciul. Profesorul Wilczur 2 volume – Tadeusz Dołęga-Mostowicz -
45. Extravagantul Conan Doi (De-a baba oarba) – Vlad Mușatescu -
46. Spre far. Orlando – Virginia Woolf -
47. Roșu și negru – Stendhal -

48. Robinson Crusoe – Daniel Defoe - 4/5;
49. Golful francezului – Daphne du Maurier -
50, 51. Moby Dick 2 volume – Herman Melville - 1/5;
52. Unde se avântă vulturii – Alistair MacLean -
53. Jane Eyre – Charlotte Brontë  - 5/5;
54, 55. Dune 2 volume – Frank Herbert -
56. Procesul – Franz Kafka - 3/5;
57. Singur pe lume – Hector Malot - 5/5;
58. Avarul. Tartuffe. Don Juan – Moliere  - 5/5, 3/5, 4/5;
59, 60. Cei trei mușchetari 2 volume – Alexandre Dumas - 5/5;



61. Zece negri mititei. Crima din Orient Express – Agatha Christie - 5/5, 5/5;
62. Departe de lumea dezlănțuită – Thomas Hardy - 3/5. V-am vorbit mai detaliat despre impresiile mele legate de lectură pe canal;
63. Ben Hur – Lew Wallace -
64. Livada de vișini. Unchiul Vania. Pescărușul – Anton Pavlovici Cehov - 4/5, 3/5, 4/5;
65, 66. Bâlciul deșertăciunilor 2 volume – W. M. Thackeray - 5/5;
67. Robin Hood – Henry Gilbert -
68, 69. Prin foc și sabie 2 volume – Henryk Sienkiewicz - 5/5 - un roman pe care-l recomand cu drag, vedeți pe canal de ce;
70. Dama cu camelii – Alexandre Dumas fiul - 4/5;
71. Insula Comorii – Robert Louis Stevenson -
72. La paradisul femeilor – Emile Zola -
73, 74. Agonie și extaz  2 volume – Irving Stone - 5/5;
75. Omul Invizibil. Războiul Lumilor – H. G. Wells - 5/5, 5/5;
76. Nimic nou pe frontul de vest. Cuibul visurilor – Erich Maria Remarque - 5/5 - recenzia o găsiți pe canal, 4/5;




77, 78. Divina Comedie 2 volume – Dante Alighieri - 5/5;
79. Bel-Ami – Guy de Maupassant - 4/5;
80. Castelul Pălărierului – A. J. Cronin - 4/5;
81. Caterina de Medici – Honoré de Balzac - 4/5;
82. Calomnii Mitologice – Octavian Paler - 1/5;
83, 84. Peripețiile bravului soldat Svejk 2 volume – Jaroslav Hasek - 5/5;
85. În căutarea timpului pierdut. Swann – Marcel Proust -
86. Fundația – Isaac Asimov -
87. A doua fundație – Isaac Asimov -
88. Taras Bulba. Mantaua. Nasul. Vii – Nikolai Vasilievici Gogol - 2/5 pentru Vii;
89. Revolta de pe Bounty – Sir John Barrow - 4/5;
90, 91. La răsărit de Eden 2 volume – John Steinbeck - 5/5;
92. Tarzan din neamul maimuțelor – Edgar Rice Burroughs - 3/5;



93, 94. Om bogat, om sărac 2 volume – Irwin Shaw -

95. Odiseea căpitanului Blood – Rafael Sabatini -
96, 97. Faust  volumul 1 și 2 – Goethe - 4/5 pentru primul volum;
98. Numele trandafirului – Umberto Eco - 2/5;
99, 100. Pe aripile vântului 2 volume – Margaret Mitchell - 4/5.




Acestea sunt cărțile din colecție și dacă am numărat bine, am citit 65 de volume din 100; zic volume, pentru că pe acestea le-am numărat, nu povestirile/nuvelele. Nu știu când voi face un update, foarte curând sigur nu, dar am de gând să țin cont de această listă data viitoare când decid să încep o carte nouă.
Cum vi se pare ideea? Câte cărți din această colecție ați reușit să citiți? Care v-au plăcut și care nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu