duminică, 1 septembrie 2019

Bilanț literar: August 2019

 Salutare și bine v-am regăsit pe blog în prima zi a acestei toamne!
August a fost o lună plină de timp liber, soare, mare și vacanță, mi-am făcut plinul la cărți (trăiască Gaudeamus Litoral!), am avut onoarea să primesc câteva cărți și de la o editură, cu alte cuvinte, am citit mult și variat. 


În acest bilanț literar, mă pot lăuda cu faptul că nu am abandonat nicio lectură în ultima lună și că am citit atât cărți frumoase, cât și volume populare, dar care pe mine m-au dezamăgit. Fiind o lună atât de prolifică din acest punct de vedere, am reușit să scriu și câteva recenzii pe blog, dar urmează să fac și filmulețe noi pentru canalul meu, așa că rămâneți alături pentru a citi/asculta impresiile mele :)


Și-n mintea mea dansam desculță de Olivia Zeitline este o carte pe care am primit-o de la editură, Act și Politon, care s-a adeverit a fi o adevărată lectură de vară: ușoară, nepretențioasă, o carte numai bună de luat pe plajă. Am scris mai multe despre ea aici.


Un gentleman la Moscova de Amor Towles este o carte pe care am început-o în vacanța de Paște și am terminat-o abia acum.


Acțiunea se desfășoară în Moscova secolului trecut, mai exact, într-un singur loc: în hotelul Metropol, unde o Fostă Persoană, Contele Alexandr Rostov, este în arest la domiciliu și observă cum lumea din jurul lui se schimbă drept urmare a venirii bolșevicilor la putere. E o carte ce se citește lent, dar este minunată și abia aștept să vă vorbesc pe canal despre ea.


O viață măruntă de Hanya Yanagihara - cartea populară care m-a dezamăgit total. Relatează povestea a patru prieteni în New york și problemele cu care se confruntă aceștia pe parcursul timpului. Abia i-am dat 2 stele, a fost o lectură menită să te manipuleze emoțional, fără a aduce un aport în lumea lierară în ceea ce privește povestea sau structura personajelor. În plus, m-a băgat în reading slump și eu am terminat-o în primele zile ale lui august. Dacă nu vă este frică de spoilere, am spus cam tot ce m-a deranjat la această carte pe Goodreads.


An Enchantment of Ravens de Margaret Rogerson - a fost volumul care m-a scos din reading slumpul creat de cartea de mai sus. Este o poveste fantasy despre o adolescentă care este un pictor talentat și cei din neamul zânelor apelează la ea pentru a li se face portrete.


 Isobel, protagonista, ajunge să-i facă portretul Prințului Toamnei, Rook și acesta este nemulțumit de rezultat, răpind-o din lumea ei pentru a fi dusă la palat și judecată. Cartea este o poveste simpatică, romantică și nepretențioasă, dar frumos scrisă. Bonus - este un roman de sine-stătător așa că dacă vreți să citiți un fantasy drăguț dar nu aveți chef să vă dedicați trilogiilor, îl recomand.


Decameronul de Giovanni Boccaccio - un clasic pe care l-am citit în cadrul provocării mele 100 de cărți pe care trebuie să le ai în bibliotecă. A fost o carte voluminoasă, pe care nu am citit-o constant. Este o serie de povestiri amuzante, majoritatea erotice, spuse de zece tineri care pe vremea ciumei decid să plece din oraș și să se ascundă la țară, până când trece urgia. În acest timp, se distrează împărtășind diferite ovestiri. Unele mi-au plăcut, altele m-au plictisit, dar per total, a fost o carte interesantă din punct de vedere a efectului acsteia pentru literatura vremii.


Peter Pan de J. M. Barrie - mi s-a făcut dor de o carte pentru copii și pentru că o aveam pe acasta la-ndemână, am lecturat-o. Relatează povestea unui băiat care nu vrea să devină adult și peripețiile acestuia lângă alți copii ca el, aventura pe care o au împreună și lupta pe care o duc cu un pirat răutăcios. Pentru că am văzut animațiile și filmul, cartea nu mi-a oferit nimic nou, dar mi-a plăcut să mă întorc în lumea magică a lui J. M. Barrie.


Acolo unde cântă racii de Delia Owens - cartea preferată citită în august, i-am dat 5 stele și e inclusă în lista mea cu favorite. Explorează copilăria Kyei Clark în mlaștinile din Carolina de Nord, în anii 50 ai secolului trecut și crima care e comisă în aceste mlaștini prin anii 60.


Scriitura este una lirică, plină de sentimente și descrieri minunate ale naturii și a făpturii umane. Am îndrăgit protagonista și m-am atașat de ea, dar nici personajele secundare nu au întârziat să mă încânte. Vă spun mai multe pe canal, voi posta aici linkul când apare recenzia.


Sirena și alte povestiri de Giuseppe Tomasi di Lampedusa. Un volum pe care l-am citit cu drag și am admirat stilul scriitorului. Cele patru povestiri, mai ales Sirena, mi-au încântat câteva după-amiezi leneșe petrecute pe plajă. Recenzia volumului o găsiți aici, pe blog.


Clubul norocoaselor de Amy Tan - povestea a patru tinere din SUA, a căror mame au emigrat din China în secolul trecut, formând un Club al norocoaselor și împărtășind povești și experiențe. Cartea explorează relația mamă-fiică și cât de diferită poate fi aceasta în funcție de împrejurări, perioadă istorică, evenimente personale și nelipsitul conflict dintre generații. A fost o lectură relaxantă, mi-ar fi plăcut să mă implic mai mult în acțiune, dar poveștile se întrerupeau în cel mai interesant moment, din punctul meu de vedere.


Scrisorar de Mihail Șișkin este o altă carte minunată pe care am citit-o în august. Este o serie de scrisori schimbate între Sașa și Volodia, pline de sentiment, dor, dorință, dragoste, singurătate și durere.


Evenimentele din lumea exterioară se răsfrâng asupra lumii interioare a protagoniștilor, iar timpul începe să-și piardă din relevanță o dată ce Sașa și Volodia ajung în anumite etape din viețile lor. Urmează să-i fac o recenzie pe canal.


Chip străin de Kobo Abe - după ce am citit Femeia nisipurilor, m-am gândit să citesc și altceva semnat de autor. Chip străin urmărește confesiunea unui om care își pierde fața și e nevoit să poarte o mască. Acest eveniment are un puternic impact emoțional asupra individului, influențându-i mult viața socială, statutul pe care-l are și atitudinea oamenilor din jur.
Unele pasaje din carte au fost de-a dreptul înfricoșătoare, altele - mai plictisitoare. Per total, mi-a plăcut cartea, dar nu are cum să bată Femeia nisipurilor.
Acestea au fost cărțile pe care le-am citit în august. Mai am câteva pe care le citesc acum, pe care sper să le termin în septembrie care, apropo, va fi o lună plină de începuturi pentru mine, așa că cine știe ce și cât voi reuși să lecturez.
Ce ați citit în această vară? Care cărți v-au impresionat? Ce autori preferați ați descoperit?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu