joi, 28 februarie 2019

Recenzie literară: Casa de la Riverton de Kate Morton (2006)

Prima dată am auzit despre Kate Morton atunci când cărțile ei au început să fie traduse la noi. Mi-au atras atenția atât coperțile - foarte instagramabile - cât și titlurile, dar mereu am avut impresia că nu e literatura care să mă atragă. Casa de la Riverton a fost exact genul de carte de la care nu mă așteptam să fie atât de captivantă.
Protagonista, Grace Bradley, este singura persoană în viață care a fost martoră la un eveniment tragic ce a avut loc la Riverton în anii 20 ai secolului trecut. În anii 90, Grace e bătrână și e contactată de o regizoare care vrea să facă un film despre acea perioadă și în acest moment, trecutul reînvie, iar poveștile demult uitate încep să iasă la suprafață.
Casa de la Riverton este un roman despre familie și oferă o imagine de ansamblu asupra societății englezești a secolului XX, amintindu-mi prin stilul său de Rămășițele zilei a lui Kazuo Ishiguro. Dacă subiectul abordat în roman e ceea ce căutați într-o carte, merită să-i dați o șansă lui Kate Morton. Eu una știu deja că mă voi reîntoarce la această scriitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu