joi, 14 martie 2019

Recenzie literară: Profesoara de pian de Janice Y. K. Lee (2008)

 Prin liceu, am văzut un film care mi-a rămas întipărit în minte datorită actorilor și mai ales, datorită acțiunii. Este vorba despre Vălul pictat, semnat de W. Somerset Maugham, unde o parte din acțiune are loc la Hong Kong, în perioada în care acesta este o colonie britanică. Nu am mai întâlnit acest decor în alte cărți până când nu am citit volumul despre care vă vorbesc astăzi.
Profesoara de pian de Janice Y. K. Lee este un roman a cărui acțiune are loc în anii 40 și 50 ai secolului trecut, în Hong Kong, având în epicentrul său un (oarecum) triunghi amoros: Trudy-Will-Claire, cea din urmă fiind singura care nu a trăit în Hong Kong pe vremea celui De-al Doilea Război Mondial. Acțiunea sare dintr-o peroadă în alta, arătând orașul și cum oamenii acestuia diferă înainte și după război. Povestea de dragoste dintre Will și Claire este eclipsată de cea dintre Will și Trudy, însă ambele relații sunt menite să introducă cititorul în atmosfera secolului trecut și a unei societăți pestrițe, supuse unor încercări neprevăzute. Recenzia mea pentru această carte o găsiți mai jos:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu