duminică, 6 februarie 2022

Recenzie literară: Seria Frăția Corbilor de Maggie Stiefvater (2012-2016)

Blue Sargent, fiica unei clarvăzătoare, știe că primul sărut cu iubirea vieții ei îl va ucide pe acel tânăr, iar în urma unui ritual în care o implică femeile din casa ei, Blue vede un băiat care iese din întuneric și care se îndreaptă spre moarte. Fata realizează că tocmai a văzut ce se va întâmpla într-un an, dar ce o neliniștete cumplit este faptul că-l recunoaște - tânărul este Richard Gamsey al III-lea, unul dintre cei mai populari și bogați băieți de la Colegiul Angliobly, pe care fata-l frecventează. Când ajunge să facă cunoștință cu Gamsey și cu gașca lui, formată din Adam Parish, un băiat dintr-o familie nevoiașă, cu un trecut tragic, Ronan Lynch, un adolescent dubios și iute la mânie și Noah Czerny, un tânăr foarte timid și ciudat, Blue este implicată în misiunea lui Gansey - găsirea unui rege mort, Glendower, care poate îndeplini orice dorință. Din acest moment, începe aventura Frăției Corbilor.

Tetralogia semnată de Maggie Stiefvater este una dintre cele mai bizare serii din câte am citit. Deși acțiunea are loc într-un spațiu real, orașul Henrietta, paranormalul și fantasticul nu întârzie să apară. Autoarea creează o acțiune relativ simplă, unde accentul este pus pe viața unor adolescenți, legăturile ce se creează între aceștia, prieteniile, rivalitățile, însă exact în clipele în care normalul pare să domine povestea, fantasticul își face apariția și lucruri bizare se întâmplă cu cei din jur.

Misiunea de a găsi un rege mort, cea care-l macină pe Gamsey de când este mic, devine misiunea oamenilor pe care tânărul reușește să-i adune în jurul său. Din păcate pentru el, nu toți cei care-l aud și-i cred povestea îi doresc binele, așa că Frăția Corbilor, împreună cu Blue, trebuie să facă față provocărilor ce vin.

Mi-a plăcut foarte mult povestea țesută de autoare și modul în care fiecare volum se axează pe viața anumitor personaje. În primul volum, Frăția corbilor, facem cunoștință cu protagoniștii și aflăm mai multe despre viața lui Noah și a lui Adam. În cel de-al doilea volum, Hoții din vis, acțiunea îl urmărește pe Ronan, un personaj drag mie, datorită caracterului său. Blue Lily, Lily Blue descoperă cititorului multe lucruri din viața lui Blue, care și pentru fată sunt noutăți, iar în Regele Corb, căutarea lui Glendower devine prioritatea tuturor, volumul încheind povestea celor cinci prieteni.

Maggie Stiefvater știe să dozeze tensiunea, să pregătească suspansul, să împletească realul cu irealul, să construiască personaje de care te atașezi sau pe care vrei să le pui la punct. Unicitatea fiecăruia este clară și țesută în acțiune pe parcursul cărților, fiecare personaj crescând, suferind, maturizându-se, găsindu-și liniștea și țelul în viață într-un mod realist.

Vă recomand seria dacă vă place genul fantasy, acțiunea bizară, cu personaje credibile și originale, poveștile despre prietenie, căutare, mister și maturizare.